مرکز فروش قطعات کولر گازی در سراسر کشور

موتور کولر گازی چیست و موتور کولر گازی پیستونی کدامند؟

موتور کولر گازی

موتور کولر گازی یا کمپرسور کولر گازی ، از جمله قطعاتی است که در خنک سازی و جریان هوای خنک در محیط، نقش اساسی دارد؛ به همین دلیل آشنایی با انواع کمپرسور کولر گازی و تاثیر آن بر عملکرد دستگاه، از پر اهمیت ترین موارد در سرویس و تعمیر این وسیله سرمایشی است. موتور کولر گازی که اصولا از عنوان کمپرسور کولر گازی برای معرفی آن نیز یاد می‌شود از قطعات وابسته و مهم تشکیل شده است.

انواع موتور کولر گازی
موتور کولر گازی پیستونی

رایج ترین نوع از انواع کمپرسور کولر گازی ، کمپرسور پیستونی می باشد که برای فشردن گاز مبرد از یک پیستون که در داخل سیلندر قرار دارد، استفاده می کند. کمپرسور پیستونی کولر گازی عملکردی شبیه پیستون و سیلندر خودرو دارد به این صورت که با هر بار رفت و برگشت پیستون، مقداری از گاز مبرد که در محفظه کمپرسور وجود دارد را به داخل سیلندر می مکد و تحت تراکم قرار می دهد و بعد دوباره این گاز متراکم شده را با فشار به داخل سیستم هدایت می کند.

مزایا موتور پیستونی کولر گازی
تحمل دمای بالا در این موتورها که به دلیل همین مزیت از آنها در شهرهای جنوبی و مرکزی ایران استفاده می شود.
گستردگی استفاده از این موتورها در صنایع مختلف.
سازگاری با بیشتر گازهای مبرد.
معایب موتور پیستونی کولر گازی
موتور سنگین یا همان موتور پیستونی کولر گازی در مقایسه با انواع کمپرسور کولرهای گازی از صدای بیشتری برخوردار است.
بازدهی و راندمان آن در مقایسه با دیگر کولرها کمتر است
لرزش زیاد موتور
موتور کمپرسور اسکرال

آخرین نوع از انواع کمپرسور کولر گازی که در این مطلب به توضیح آن می پردازیم کمپرسور نوع اسکرال می باشد که به این نوع ازاین موتورها، موتور مارپیچی نیز می گویند.
در این نوع کمپرسور چیزی که سبب فشردن گاز می شود، حرکت مخالف دو مارپیچ داخلی است. به این شکل که یکی از مارپیچ ها به صورت متحرک و دیگری به صورت ثابت می باشد و حرکت حلزون متحرک باعث فشرده شدن گاز می شود.

موتور کمپرسور روتاری

در این نوع کمپرسور با گردش ۳۶۰ درجه‌ای تیغه‌ها عمل مکش و کمپرس مبرد انجام می‌گیرد، بدین ترتیب که وقتی گاز از دریچه ورودی وارد کمپرسور می‌شود، در اثر چرخش تیغه‌ها و برخورد پره‌ها با گاز آن را با فشار به سوی لوله‌های خروجی هدایت می‌کند. کمپرسورهای روتاری نسبت به کمپرسورهای پیستونی مصرف برق کمتری داشته و صدای حاصل از کارکرد آنها نیز کمتر است و در مجموع راندمان بالاتری نسبت به کمپرسورهای پیستونی دارند.

موتور کولر گازی را از کجا تهیه کنیم ؟

شما می توانید با تماس با فروشگاه کرج قطعه در کوتاه ترین زمان ممکن قطعات یدکی و موتور کولر گازی خود را تهیه کنید .
• 09123615263

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت مشاوره با ما تماس حاصل نمایید

تماس مستقیم