مرکز فروش قطعات کولر گازی در سراسر کشور

فن کولر گازی اسپلیت

فن کولر گازی اسپلیت

فن کولر گازی اسپلیت که در پنل خارجی اسپیلت و در جلوی کمپرسور قرار دارد، حاوی 3 یا 4 پره است که توسط یک موتور به حرکت در می‌آید. وظیفه اصلی فن در اسپیلت انتقال هوای گرم به بیرون و خنک کردن کمپرسور و کنداسور است. مسلما کار نکردن پره می‌تواند عمل خنک‌کنندگی هوا را با مشکلی جدی روبرو کند و یا حتی به قطعات اسپیلت آسیب برساند.

فن کولر گازی اسپلیت در پنل داخلی و خارجی

فن کندانسور یا پنل خارجی اسپیلت عموما دارای 3 تا 4 پروانه میباشد که بوسیله موتورفن به حرکت در می آید. محل آن در کنار موتور کولر گازی و روبروی کویل کندانسور است. گاز مبرد بخاطر انبساط گرم شده و این گرما از طریق فن کندانسور به بیرون هدایت میشود تا کندانسور را خنک کند. گرمای بیش از حد میتواند آسیب های جدی به سیم پیچ های کمپرسور وارد کند. وظیفه فن کولر گازی اسپلیت کم کردن دمای مبرد به مقدار قابل توجهی است تا حالت سرمایش گاز حفظ شود. با به حرکت درآمدن پروانه ها هوا به داخل شیار های کندانسور کشیده شده تا دمای موتور و کندانسور را کاهش دهد پس از آن هوای گرم گرفته شده از آنها به محیط بیرون انتقال میابد.

چطور خرابی فن کولر گازی اسپلیت را تشخیص دهیم ؟

شما به راحتی می توانید با قرار دادن دست خود در روی بدنه موتور فن، گرمای بیش از حد فن کولر گازی اسپلیت را احساس کنید. اگر این گرما به میزان قابل توجهی گرم باشد، احتمالاً مشکلی وجود دارد که باید بر طرف شود. اگر مشکلی وجود داشته باشد ممکن است سیستم کولر گازی یا سیستم تهویه مطبوع به درستی کار نکند.

شما می توانید این کار را با یک دما سنج معمولی نیز انجام دهید، در حالی که متخصصان کولرهای گازی و سیستم های تهویه مطبوع اغلب از تجهیزات دما مادون قرمز استفاده می کنند تا موتور فن کولر گازی اسپلیت واقعی را لمس نکنند البته در بعضی از دستگاه ها یک سیستم حفاظتی (اور لود) جهت پیشگیری آسیب به سیم پیچ موتور وجود دارد که در دمای بیش از ۱۰۰ درجه سانتیگراد قطع شده و تا زمان خنک شدن قطع می ماند.

علت کار نکردن فن کولر گازی اسپلیت کدامند؟
خرابی موتور فن گردشی

به موتور فن گردشی، موتور فن دوال شفت نیز گفته می‌شود زیرا دو پروانه دارد که هر کدام، در یک سمت از موتور قرار دارد. یکی از این دو پروانه وظیفه کاهش حرارت و خنک کردن کویل‌های چگالنده را بر عهده دارد و دیگری هوا را بر روی کویل‌های تبخیر کننده به گردش در می‌آورد.

سوختن خازن

خازن‌های موجود در کمپرسور با استفاده از یک پایه الکتریکی به کمپرسور نصب شده‌اند که سوختن آن عملکرد فن را با اختلال روبه رو می‌کند. به همین دلیل نیاز است با استفاده از یک مولتی‌متر از وجود جریان الکتریکی در آنها اظمینان خاصل کنیدو در صورت لزوم برای تعویض آنها با نمایندگی کولر گازی خود تماس بگیرید.

خرابی برد رله

برد رله وظیفه فرمان‌دهی به دیگر اجزای کولر گازی و تامین ولتاژ مناسب آنها را بر عهده دارد. خرابی این برد می‌تواند منجر به عدم ارسال فرمان به کار کردن فن اسپیلت شود و یا در تامین ولتاژ مناسب برای فن به مشکی بر بخورد. هر یک از این دو مورد می‌تواند در کار نکردن فن کولر گازی دخیل باشند.

خرابی ترموستات

ترموستات در کولر گازی وظیفه دارد تا هوای محیط را متعادل نگه دارد و به دمای مطلوب مورد نظر شما برساند. پس می‌توان نتیجه گرفت که فعالیت و یا عدم فعالیت کمپرسور توسط ترموستات نیز کنترل می‌شود. در صورت خرابی ترموستات، اطلاعات اشتباهی به اسپیلت داده می‌شود که می‌تواند کار نکردن فن این وسیله را به همراه داشته باشد.

خرابی ترمیستور

ترمیستور یک سنسور حرارتی است که وظیفه دارد دمای محیط، ، کمپرسور، لوله مسی های اواپراتور و کندانسور و را به دست آورد و به برد کولر گازی ارسال کند. خرابی این سنسور حرارتی می‌تواند در عملکرد فن نیر موثر باشد.

آسیب دیدن سوییچ چند وضعیتی

سوییچ چند وضعیتی سرعت چرخش و هوادهی فن کولر را با تغییر میزان برق ورودی به فن بر اساس نیاز کولر گازی تنظیم می‌کند. آسیب دیدن و خراب شدن این سوییچ می‌تواند باعث کار نکردن فن کولر گازی شود.

فن کولر گازی اسپلیت را از کجا تهیه کنیم ؟

شما می توانید با تماس با فروشگاه کرج قطعه در کوتاه ترین زمان ممکن قطعات یدکی و فن کولر گازی اسپلیت خود را تهیه کنید .
• 09123615263

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت مشاوره با ما تماس حاصل نمایید

تماس مستقیم